Grup de Treball sobre Indicadors de Qualitat a l’Ocupació / Acord Barcelona per a l’Ocupació de Qualitat 2021–2030 (ABOQ)

Bon dia,

Ahir dimarts, 7 vaig assistir, representant la XODEL, a la primera reunió del Grup de Treball sobre Indicadors de Qualitat a l’Ocupació, en el marc de l’Acord Barcelona per a l’Ocupació de Qualitat 2021–2030 (ABCQ), signat per Barcelona Activa, l’Ajuntament de Barcelona i més de 50 entitats i organitzacions de la ciutat.

L’ABCQ busca millorar l’ocupació reduint la temporalitat i les desigualtats del mercat de treball amb contractes de qualitat, més oportunitats i estabilitat en l’àmbit laboral. L’Acord defineix 10 dimensions en forma de “Decàleg de l’Ocupació de Qualitat a Barcelona”.

El grup de treball té com a objectiu validar i millorar la matriu d'indicadors proposada per monitorar l'estat i evolució de la qualitat del treball en el municipi de Barcelona i l’AMB. La matriu recull els indicadors pertanyents a cadascuna de les 10 dimensions. Posteriorment, la voluntat és construir un indicador sintètic de la qualitat de l'ocupació a Barcelona.

Us mantindrem informats dels avenços.

Membres del grup de treball:

• Barcelona Activa
  • Direcció d’Estudis de la Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica – Ajuntament de Barcelona
  • Oficina Municipal de Dades – Ajuntament de Barcelona
  • Agència de Salut Pública – Ajuntament de Barcelona
  • Consell Econòmic i Social de Barcelona
  • SOC
  • Observatori del Treball i Model Productiu (Generalitat de Catalunya)
  • SEPE
  • Agents socials i econòmics (CCOO, UGT, PIMEC i FOMENT)
  • Fundació Barcelona-FP (àrea estudis)
  • Diputació de Barcelona

Agraeixo a l’Àngels Santigosa, Cap de Direcció d’Estudis de la Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona que hagi proposat la inclusió de la XODEL en el grup de treball.

Santigosa, Àngels

Gràcies a tu per assistir, Pep!

Ben segur la participació de la Xodel enriquirà molt la reflexió del Grup de Treball i aportarà una perspectiva territorial diferent.

Salutacions!

Àngels

Hola Pep, Merci per la info. Prego ens tinguis informats dels resultats d'aquesta iniciativa, i, si cal, ja saps que pots comptar amb nosaltres per a participar-hi. Salut! Xavier