Actualització del MesuraDEL

Bon dia,

Ja està publicada la nova versió del MesuraDEL que es va presentar ahir dimecres.

La plataforma ofereix una mesura del desenvolupament econòmic local per als 947 municipis de Catalunya a través de 48 indicadors que s’agrupen en setze àmbits principals. Són els àmbits del teixit empresarial, l’especialització productiva, l’accessibilitat, els espais d’activitat... fins a la capacitat institucional, el canvi climàtic, el paisatge i el patrimoni o la igualtat de gènere.

Què ofereix el MesuraDEL?

-Com està un determinat territori en setze àmbits clau del desenvolupament: accessibilitat, formació, capacitat institucional, mercat de treball, etc.
-El grau d’especialització. Quant important és en un municipi la indústria, la logística, l'agroalimentària? I així amb tota l’estructura econòmica.
-L’evolució dels sectors els darrers 10 anys, és a dir, quins han crescut i quins no.
-Els components que impulsen el creixement que ens permeten saber les forces internes.

Informació per a tota Catalunya. L'eina ofereix els resultats a diferents escales: municipis, comarques, sistemes urbans, unitats de paisatge, província i possibilita la creació d'agrupacions territorials a mida.

Felicitats a tots/es els companys/es que heu participat en la seva elaboració. Molt bona feina! Tenim una eina d'anàlisi molt potent, que permet molta granularitat territorial.

Utilitzeu-la i aporteu tot el que considereu de cara a millorar una futura evolució de la plataforma.

Etiquetes:
MesuraDEL, Indicadors

Martínez Fornos, Elena

Enhorabona per aquesta eina i les presentacions d'ahir, va ser molt inspiradora. Tal i com es va comentar, seria molt interessant poder fer una sessió més técnica per ampliar la part més metodològica. Gràcies!