24a EDICIÓ DE L'ANUARI ESTADÍSTIC DE TERRASSA (2019)

El portal web del Servei d’Estudis i Observatori de la Ciutat de l’Ajuntament de Terrassa visualitza des d’aquesta setmana l’Anuari estadístic de Terrassa 2019, en la seva versió on going, essent aquesta la 24ª edició (s’ha publicat ininterrompudament des de 1996).

L’Anuari estadístic de Terrassa és l’obra de referència de les estadístiques públiques del municipi.

Els capítols en els quals habitualment s’estructura l’Anuari, presenten enguany, com a principal novetat, la seva adaptació a la creació del nou Districte 7è del municipi, modificant-se, per tant, tots aquells ítems en els quals s’interessa la segregació de la informació per districtes i barris.

A banda podem destacar, entre d’altres, la introducció de noves dades en l’apartat d’economia, integrant informació segregada per sexe respecte de l’economia social; noves xifres sobre l’audiència dels mitjans de comunicació (mitjans digitals locals); darrers moviments del registre de parelles de fet; nova informació sobre persones ateses pels serveis d’atenció primària segons gènere, edat, districte i barri, etc; així com noves taules proposades per  la Policia Municipal sobre ordre públic, menors, presos i detinguts i emergències.

Les dades es poden visualitzar en pantalla o descarregar-se en format imprès (Acrobat) o en full de càlcul (Excel), per facilitar la seva usabilitat.

La portada i logo de l’Anuari incorpora una imatge cedida pel fotoperiodista Lluís Clotet, vers una panoràmica Concert d'Oques Grasses, presa durant l'última Festa Major.

L’Anuari estadístic de Terrassa forma part del Pla d’Estadística de Catalunya 2017-2020 (Llei 5/2016, del 23 de desembre), considerant-se, per tant, estadística oficial (ho és des del 1997).

Publicacions
Categories: