Escenaris Territorials: Noves eines per als governs locals i regionals

Escenaris Territorials: Noves eines per als governs locals i regionals és un treball de recerca desenvolupat entre el 2008 i 2010 en què hi participaren diferents universitats i administracions europees, entre elles la Diputació de Barcelona, i fou finançat per l’European Spatial Planning Observation Network (ESPON), programa de recerca aplicada sobre desenvolupament territorial de la UE.

El treball fa servir models economètrics que incorporen variables i indicadors econòmics, socials i territorials per definir possibles escenaris de futur per la província de Barcelona i altres regions d’Europa en l’horitzó 2025. Es tracta d’un exercici de prospectiva territorial que té per objectiu ajudar-nos a imaginar com es transformarien aquests territoris i la seva economia en funció de com evolucionin el context i les polítiques socioeconòmiques.