Jornades INE-CSIC-ADEH sobre Censos de Població i Estadístiques Demogràfiques (5/6 abril 2022)

Bon dia,

En Gerard ho va comunicar el 23 de febrer, però no està de més recordar que els propers 5 i 6 d'abril se celebraran aquestes jornades sobre el Cens de població i habitatge 2021. Tot i que només és faran en format presencial (sobta que no la facin també en format virtual!), hem de posar el focus en els resultats que es publiquin. Si mireu el programa, hi ha ponències que ens interessen.

M'he posat en contacte amb ells per preguntar si les jornades es gravaran i/o si les ponències es publicaran. Quan responguin us ho dic.

Aquest Cens és innovador perquè es construeix a partir de l'aprofitament de registres administratius, complementat amb una enquesta directa a 296.804 habitatges a tot l'Estat, 36.357 a Catalunya, per complementar algunes variables que no queden recollides per registres administratius. Aquest nou format basat en l'aprofitament de registres administratius permetrà recollir informació sobre aspectes que no es recollien en els censos anteriors, tot i que també significarà perdre'n d'altra. Per exemple, quant a la mobilitat obligada (residència i treball), el Cens 2021 no donarà la informació per sexe, edat, etc., sinó que a l'extreure-la a partir de l'explotació de la informació d'operadors de telefonia mòbil, aquesta serà anonimitzada.

En conclusió, el Cens 2021 al no estar realitzat per una gran operació d'enquesta massiva a la població (es passa del 10% de població enquestada en el Cens del 2011 a l'1% en el del 2021), sinó per un aprofitament general de registres administratius, haurà d'oferir una major freqüència en l'actualització de la major part de les seves variables (si més no major que la decennal).

Calendari: Al quart trimestre del 2022 es publicaran els resultats preliminars del Cens i durant el primer semestre del 2023 es publicaran els resultats definitius.

Vegeu el projecte tècnic del Cens per ampliar la informació.

Canals, Pep

Bon dia de nou,

Des del CSIC contesten que s'enregistraran les ponències i seran publicades un cop editades.

També diu que podran ser seguides en zoom, com a oients, pels inscrits a les Jornades. Podeu fer el registre aquí.