Apunts

Sessió projeccions de població municipals amb l'Idescat + índex d'igualtat de gènere (16/04/2020)

A la sessió prevista pel dijous, 16 d'abril amb l'Idescat, a més de les projeccions de població municipals ens presentaran l'índex d'igualtat de gènere.

Catàleg de formació de l'OTEDE del 1r trimestre de 2021

Catàleg de formació de l'OTEDE al 1r trimestre de 2021

L’Oficina Tècnica d’Estratègies per al Desenvolupament Econòmic (OTEDE) de la Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació ofereix formació en la competència tècnica Projectes estratègics per al desenvolupament econòmic local, orientada a l’adquisició de coneixements i habilitats sobre el desenvolupament econòmic.

Adreçada a

+ accions formatives

El Servei de mercat de treball de la Gerència de serveis de promoció econòmica i ocupació organitza les següents accions formatives en línia que us poden ser d'interès:

-Formes d'organitzar-nos amb el teletreball segons la matriu de Covey

Dates: 29 setembre i 1 d'octubre

Formació de l'OTEDE fins a final d'any

Vegeu els cursos següents organitzats per l'OTEDE fins a final d’any:

Aproximació al marc jurídic del desenvolupament econòmic local en temps de Covid-19 i la seva aplicació

Dates: 16/11,  23/11

Durada: 5 h

Modalitat: Curs

Canal: Videoformació

Horari: de 09.30 a 12.00h

Curs d'eines en línia per fer visualitzacions de dades

Curs d'eines en línia per fer visualitzacions de dades, a l'escola d'estiu del diari digital Crític.

https://www.elcritic.cat/sobre-critic/novetats/arriba-la-4a-escola-destiu-com-fer-visualitzacions-de-dades-30053

La inversió en educació afavoreix realment l'ascens social?

Doncs es veu que no... O aquesta és la conclusió a la qual han arribat a l'estudi del Departament de Polítiques i Intervencions Socials de la Universitat d'Oxford conduït pel professor Erzsébert Bukodi. La tesi que defensen és que l'increment de la inversió en educació no es tradueix amb un increment de la mobilitat social. L'estudi arriba a aquesta conclusió després d'analitzar l'evolució de la inversió en educació al Regne Unit des de la postguerra fins a l'actualitat. 

Els números dels (i les) NI-NIs: La dimensió de la tragèdia

Sobre un potencial inicial d’abandó prematur de 6.297 alumnes de 4rt d'ESO al conjunt de Catalunya, es van matricular 3.255 alumnes de 16-17 anys a PQPI i 987 a cursos de preparació de la prova d’accés a CFGM, amb la qual cosa, un 67,4% dels abandons prematurs s’haurien pogut ubicar en una opció de segona oportunitat quedant-ne els 2.055 restants restant fora .