Bones pràctiques: L'enquesta ciutadana amb l'Institut Santa Eulàlia de Terrassa. Dades per a observar la ciutat

El Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya (BBP) de la Federació de Municipis de Catalunya i de la Fundació Carles Pi i Sunyer d’Estudis Autonòmics i Locals ha inclòs com a tal L'enquesta ciutadana amb l'Institut Santa Eulàlia. Dades per a observar la ciutat. El BBP ha valorat que aquesta experiència representa una aportació innovadora i de qualitat i pot servir de referència per a d’altres ajuntaments o entitats locals.

L'experiència, per iniciativa de l’Institut Santa Eulàlia, consisteix en desplegar una enquesta ciutadana en la qual hi participa la comunitat educativa (alumnes i professors) que permet mostrar els alumes l’ús pràctic de les matemàtiques, però que també estén al coneixement de la ciutat i de la seva gent i de la seva activitat i, a la vegada, plantejar l’interès per aspectes que poden ser transcendents per ala dia a dia de la ciutat, capturant opinions claus per orientar les polítiques públiques. Sortir al carrer per a professor i alumnes s’aprofita, per tant, per a un objectiu altament educatiu: conscienciar-se que les tasques comunitàries no només es fan per imposició o per interès propi, sinó que tenen un rerefons didàctic i socialitzador del qual n’aprenen alumnes i professors com funcionaris públics i ciutadans. Es tracta, per tant, de la generació d’un cercle virtuós en el qual tots hi col·laboren i tots poden guanyar; una pràctica que beneficia a tota la comunitat local.

Aquesta proposta es va recollir per l’aleshores Observatori Econòmic i Social i de la Sostenibilitat de Terrassa com a una oportunitat extraordinària no només per capturar informació rellevant, sinó per transformar aquella iniciativa en una acció per a la pedagogia de la participació i el treball comunitari afectant principalment a joves. Aquesta col·laboració s’ha materialitzat en el desenvolupament des de 2013 d’una enquesta anual que ha tractat temes d’interès per a la ciutat.

Sobre aquest projecte podeu disposar de la informació que consta a la fitxa del BBP (apartat de Terrassa) o a l’article publicat al bloc del Perfil de la Ciutat Enquestes que fan ciutadania

Consegal i Coderch, Alícia

Enhorabona, Terrassa!!!

Sempre fa molta il·lusió que et citin com a cas de bona pràctica!!

Una abraçada a tothom!