Cercador d'estudis www.estudislocals.cat

Benvolgudes i benvolguts,

Avui s'ha presentat la plataforma web www.estudislocals.cat, web que permet consultar en línia els diferents estudis socioeconòmics que fan referència a la demarcació de Barcelona. Aquesta eina és una iniciativa conjunta de la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona.

La plataforma web, molt visual i pràctica, permet cercar i consultar els estudis socioeconòmics territorials publicats els darrers anys. El cercador permet fer una cerca lliure i/o avançada, a través de paràmetres com són: territori (municipi, comarca, província i àmbits supramunicipals), any de publicació, font i temàtica. La web també inclou l’accés al recurs AtlesDEL de la Diputació de Barcelona, un espai d’informació i debat sobre els models de desenvolupament local que combina enfocaments teòrics amb estratègies aplicades. Actualment ja tenim més de 300 entrades publicades.

Important!

-Hem indexat les publicacions de molts observatoris, però encara ens en falten alguns. Ho anirem fent al llarg d'aquest mes.

-Si voleu que figurin altres publicacions de la vostra entitat/territori més enllà de les del Catàleg de la XODEL, envieu-me les seves dades identificatives: Nom de la publicació, any de publicació, enllaç, autoria.

-Igualment, si teniu publicacions que no estan publicades en línia, però voleu que apareguin a la plataforma, envieu-nos-les i nosaltres les publicarem. Entenem que sobretot es tractaria de publicacions antigues.

-Esperem rebre qualsevol observació, esmensa, proposta, etc. que ens volgueu fer.

-Aprofitem per agrair a la Lucía López els seus comentaris sobre les versions prèvies de l'AtlesDEL.

Nota de premsa

Escudero, Jordi

Afegeixo que des del punt de vista Social, hi ha diferents estudis sobre l'economia cooperativa com a tractora econòmica que són força interessants.

Em sembla bona la iniciativa, a banda de si surten tots o part dels estudis que tenim col.locats a la nostra web  (no ho hem comprovat al detall). Dóna idea de conjunt de la ingent tasca desenvolupada pels Observatoris locals i de la seva rellevància en els estudis socioeconòmics.

De tota manera, potser estaria bé distingir entre el què són anuaris, notes periòdiques i estudis pròpriament dits.

Xavier

Roca, Roger

Pep,

quina serà la freqüència d'actualització dels estudis? Mensual, semestral, anual ... ?

Roger

Canals, Pep

Bon dia Roger i resta,

Actualment estem en fase de recollida i indexació d'estudis. Fins avui n'hem pujat 325, i encara ens falta pujar publicacions de molts observatoris i d'altres fonts.

L'actualització la farem d'ofici, a mesura que anem identificant noves publicacions a indexar. Per això us demanem que ens comuniqueu tota la documentació que creieu que sigui interessant que quedi recollida al cercador.

Insisteixo en la idea de recuperar estudis que no tingueu en línia, però que siguin públics. O bé els pugeu vosaltres i ens comuniqueu l'enllaç, o bé ens els passeu i els pugem nosaltres.

Pastor, Carles

Bon dia Pep,

L'Observatori del Berguedà tenim els estudis penjats a la web, podries fer-li una ullada