TERRASSA: ANUARI ESTADÍSTIC 2013

L'AJUNTAMENT DE TERRASSA EDITA L’ANUARI ESTADÍSTIC 2013

L’Ajuntament de Terrassa ha editat la 18a edició de l'Anuari Estadístic de Terrassa, una publicació que recopila un gran volum de dades sobre la realitat terrassenca i el seu sistema urbà de l’any 2012. Des de 1996, aquesta publicació ha esdevingut una eina de consulta de referència a Terrassa. L’Anuari Estadístic de Terrassa 2013 consta de 22 capítols temàtics sobre diferents àmbits: població, treball, estructura empresarial, medi ambient, serveis socials, finances municipals, rendes, transport, cultura, esports, etc. Cadascun dels capítols s’organitza en taules codificades i inclou imatges gràfiques i cartografia per tal de facilitar la seva lectura. En total doncs, són més de 650 les taules o mapes que aplega. L’anuari es completa, com és habitual, amb un conjunt d’annexes dedicats a informació estadística de poblacions de l’àrea de Terrassa.

L’Anuari Estadístic s’ha publicat únicament en versió digital al web municipal en el format estrenat l’any passat pensat per facilitar al màxim la seva consulta per part dels usuaris.  De fet, avançant en la línia dels models de dades obertes, enguany les diferents actualitzacions s’han fet de manera continua i en obert podent consultar-se les noves informacions a mesura que aquestes s’anaven incorporant a l’edició sense esperar al tancament de l’obra.

L’edició present incorpora novetats en els camps del Mercat de treball (evolució mensual de l’afiliació a la Seguretat Social, dades sobre afiliació dels residents a Terrassa i evolució de la població activa estimada), de l’Urbanisme i habitatge (incorporació de dades del Cens d’edificis 2011 i sobre transaccions immobiliàries), de les Eleccions i govern municipal (resultats electorals dels darrers comicis generals i autonòmics) i l’actualització de les dades del Cens 2011 pel que fa a les taules corresponents dels municipis de l’àrea de Terrassa de l’annex. També cal destacar el canvi de tots els mapes a un format més acolorit i atractiu.

En aquesta ocasió, el fons de la portada de l’Anuari Estadístic és una imatge dels entorns que formen part de l’Anella Verda de Terrassa.

L’Anuari Estadístic de Terrassa és fruit de la col·laboració entre l'Observatori Econòmic i Social i de la Sostenibilitat de Terrassa, els Serveis d'Estadística i de Padró d'Habitants i Sistemes d'Informació Geogràfica de l'Ajuntament de Terrassa i el Servei d'Estudis Econòmics de la Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Terrassa. La nova versió digital ha estat enterament desenvolupada pels Serveis de Tecnologia, Logística i Qualitat de l’Ajuntament de Terrassa. El document forma part del Pla d'Estadística de Catalunya 2011-2014.

L'Anuari es pot consultar al web municipal: http://www2.terrassa.cat/laciutat/xifres/A2013

Categories: