La Generalitat de Catalunya posa en marxa l'Observatori de l'Administració Digital

Es tracta d’un nou portal web que explica amb dades i indicadors l’evolució de la transformació digital de la Generalitat de Catalunya.
Mostra indicadors sobre els beneficis de la digitalització de l’Administració pública, com ara els 76 milions de dades i documents que la Generalitat ha estalviat aportar a la ciutadania en dotze mesos.
També reflecteix que el 93 % dels tràmits que ofereix la Generalitat es poden fer en línia i que durant l’últim any s’han gestionat prop de tres milions de tramitacions d’aquest tipus.
És una de les mesures emmarcades en l’estratègia de reforma de l’Administració i millora dels serveis públics que ha engegat el Govern.
L’Observatori de l’Administració Digital és un projecte finançat amb els fons europeus Next Generation.

Observatori de l'Administració Digital

1 comentari

Canals, Pep

Relacionat amb aquest observatori i en la transformació digital de l'administració, vegeu l'informe del 2022 elaborat per l'IERMB amb la participació del COLPIS i finançat per l'EAPC: Avançant en la transformació digital de l’administració: Factors, dimensions i indicadors i en què el company ex-xodel, Josep Vives, n'és coautor.

Destaco les tres primeres idees força de l'informe (de deu):

1. _ No es pot desvincular conceptualment la transformació digital de l’administració de la transició digital de la societat i els seus reptes. La primera és una conseqüència de la segona.

2. _ La transformació digital és una nova oportunitat per reformar l’administració que va més enllà de la incorporació de les noves tecnologies per millorar l’eficiència. Hauria d’implicar més intel·ligència, transversalitat, cooperació, personalització de serveis, pro activitat, equitat i no discriminació.

3. _ La transformació digital és una nova oportunitat per reformar l’administració que sobrepassa la digitalització de processos, la interoperabilitat i l’obertura de dades. També hauria de implicar millorar la capacitat de presa de decisions i aprofundir en la dimensió col·laborativa i participativa de l’administració.