Presentació de l'Informe Econòmic Local de la Província de Barcelona 2023

Bon dia,

L'Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic (OTEDE) de la Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació i el Departament d'Economia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en el context de presentació de l'edició completa de l'Informe Econòmic Local de la Província de Barcelona 2023, organitzen la jornada amb l'objectiu de debatre sobre polítiques econòmiques locals.

Recomanem l'assistència.

Dia: Dijous, 30 de novembre

Hora: 09:30 a 12:30 h.

Format: Virtual (enllaç Teams)

Programa

9.30-9.50 h: Benvinguda a càrrec de Marisol Lage, cap de l'OTEDE, i de Javier Asensio, director del Departament d'Economia Aplicada de la UAB.

9.45-10.15 h: Dinàmica econòmica de la província i les comarques de Barcelona a càrrec de David Sánchez, tècnic de l'OTEDE i redactor de l'Informe econòmic local de la província de Barcelona 2023. Debat amb les persones assistents.

10.15-10.30 h: Presentació del Mapa de projectes estratègics locals 2023 (MPEL 2023) a càrrec de Daniel Vilà, responsable d'Informació Territorial de l'OTEDE i coordinador del Mapa de projectes estratègics locals. Debat amb les persones assistents.

10.30-10.45 h: Pausa

10.45-12.30 h: Presentació de les monografies d'anàlisi de polítiques públiques:

• Polítiques de promoció econòmica basades sobre el terreny ('place-based'): un estat de la qüestió. A càrrec de Francesc Trillas (professor de la UAB) i Èric Gómez (Premi 2023 de l'Associació Catalana d'Economistes i economista del Consell Comarcal del Baix Llobregat). Debat amb les persones assistents.
  • Eficiència i equitat en la prestació de serveis municipals i intermunicipals: la competència a escala local. A càrrec de Javier Asensio (director del Departament d'Economia Aplicada de la UAB) i Juan José Ganuza (Catedràtic Universitat Pompeu Fabra i Barcelona School of Economics, responsable de regulació i competència a Funcas). Debat amb les persones assistents.