Periodisme de dades. Sessió de treball (CCCB)

dijous
Març 2014
Data de finalització: dijous, 20/03/2014 - 20:00

Periodisme de dades. Sessió de treball (III)

Consells pràctics per entendre dades estadístiques

Les sessions de treball de Periodisme de Dades volen ser unes trobades pràctiques amb dos objectius: aprendre i aprofundir en el treball amb dades per mitjà de tallers i donar a conèixer projectes locals. Aquesta sessió se centrarà en els portals estadístics, on podem trobar una pila de dades de les quals extraure històries periodístiques. Però, exactament, què hi ha? Hi ha dades d’estadístiques locals a l’Institut Nacional d’Estadística o haig d’anar a un portal local? Hi puc trobar dades hiperlocals com les parades d’autobús o les escoles d’un barri? Les trobo en un únic portal o m’haig de passejar per uns quants?

17-17.45 h // «Errors de periodisme de dades. El projecte Colibrí», amb Diego Pasqual (Programador Proyecto Colibrí)

El PROJECTE COLIBRÍ és una iniciativa ciutadana que pretén servir de pont entre la comunitat de programadors i periodistes i el web del Congrés del Govern d’Espanya per facilitar, d’aquesta manera, l’accés a la informació que es pot trobar en aquest web. A partir de l’experiència de programar Projecte Colibrí, Diego Pasqual ens explicarà el que ha après: «una gran lliçó sobre com no fer les coses, des de l’anàlisi fins al disseny i la implementació de l’arquitectura, i m’agradaria compartir amb vosaltres com no fer un projecte opendata».

18.15-20 h // Com desxifrar les dades dels portals estadístics, amb Xavier Badosa (Institut d’Estadística de Catalunya, Idescat).

L’objectiu del taller és presentar les possibilitats de reutilització de dades d’una oficina estadística oficial com l’Idescat. S’explicarà l’organització de la informació a l’Idescat i es mostraran exemples de descàrrega de dades, d’incrustació de solucions ja fetes i de consum de serveis. En l’àmbit de la visualització de dades, s’explicarà la funcionalitat de Google Public Data Explorer, on l’Idescat ofereix un conjunt de dades municipals i comarcals, així com de la biblioteca Idescat Visual.